|
Droom
May 11, 2005 16:26:53 GMT 1
Post by Remco on May 11, 2005 16:26:53 GMT 1
Zwevend door de lucht. Als een ballon gevuld met helium. Ben ik op de vlucht. Met in mij slipstream een harmonium.
Toch in deze status van mijn lichaam. Verkeer ik in een droom. Over dansmuziek met bloemenvelden. Dichter naar de geschiedenis met al zijn schroom.
Op zoek naar de essentie van mijn leven. Kan ik niet vinden wat ik wil. Misschien gebeurt het tijdens mijn stoffelijk vergaan. Tijdens die eeuwen verschil.
Lerend van mijn geschiedenis. Was ik mijn Karma uit. En tijdens dat hele proces. Gaat mijn lichaam nog verder in de tijd achteruit.
Terug naar de periode. Nog voor het menselijk bestaan. Nog lichter dan de helium. Zweef ik naar sterren en maan.
De muziek die is verdwenen. De tijd staat hier helemaal stil. Verkeer in het begin van het leven. Het is hier echt “doodstil”<br> Dan gaat alles rollen. Zo snel dat ik niets meer zie. De tijd gaat in lichtjaren weer vooruit. En ik krijg last van amnesie.
Terug in mijn eigen lichaam. Voel ik weer mijn vleselijk bestaan. En voel het leven terugkomen. Tot diep in mijn geslachtsorgaan.
Dan gaan mijn ogen open. Mijn lichaam bedolven met zweet Dit mag nooit meer gebeuren. Ik ben en blijf een anachoreet.
|
|