|
Post by Jasper on May 6, 2005 10:23:17 GMT 1
Ik ben van huis uit een veel/altijd-lezer. In de praktijk echter lees ik bar weinig de laatste jaren. Werk, gezin, sport, schrijven, etc. eten die mogelijkheden op.
Maar in maart kreeg ik voor mijn verjaardag een leuke historische roman: Tyrant, van Valerio Massimo Manfredi (de schrijver van o.a. de Alexander trilogie, die verfilmd is recentelijk).
Dat lees ik nu. Geen vertaling.
Omdat ik een grote interesse in de klassieke oudheid heb, en een best aardige kennisberg daarover in me heb, kan ik mij heel gedetailleerd voor het geestesoog toveren, wat de schrijver neerzet. Dat heb ik bijvoorbeeld niet bij historische romans over de middeleeuwen.
Tot nu toe is het een leuk en (voor mij) pakkend boek.
En jullie? Wat lees je en waarom?
Groetje,
Jasper
|
|
|
Post by Remco on May 8, 2005 10:30:30 GMT 1
Ik ben van huis uit niet echt een lezer, maar heb mezelf de laatste 2 jaar als boeken verslinder ontwikkeld. Het meeste wat ik lees is toch wel fantasie, ik ben op dit moment in de reeks van Feist bezig, en in juni komt er een nieuw deel van Hobb uit (is toch wel een van de betere boeken schrijfers(ters).) Voor de rest lees ik eigenlijk van alles. De hele tijd over elfen, trollen en draken lezen, kan je af en toe wel eens nachtmerries opleveren, dus ga ik meestal over op wat realistischer werk.
|
|
|
Post by Marijn on May 18, 2005 18:39:50 GMT 1
Ik ben een alles en non-stop lezer, en altijd al geweest! Ik lees meestal zo'n drie tot vijf boeken per zeven dagen/nachten.
Deze week heb ik het slotdeel, nummer 7, van de Donkere Toren-serie van Stephen King uitgelezen. Prachtig. Hij heeft dertig jaar gewerkt aan de zeven delen. En een passend slot. Ik heb er vrede mee.
'Ik was twaalf en fietste naar school'van Sabine d'Ardenne-Autobiografie van overlevende van Dutroux. Heel pakkend en intrigerend. Aardig kijkje in de geest van een gestoorde zieke akelige geest.
'Ik, Safiya' van Safiya Hoesseini-Autobiografie van Nigeriaanse vrouw die gered werd van de doodstraf door steniging wegens ontucht.
'Het leven voor haar ogen' van Laura Kasischke Heeeeeel raar boek, beetje eng en erg verontrustend. Geschifte plotwending.
'Moederland' van Fern Schumer Chapman Autobiografie van een dochter van een Joodse moeder over zoektocht naar het verleden in Duitsland. Over Jodenvervolging in Duitsland.
En nu moet ik naar de bieb...
|
|
Loez
New Member
|
Post by Loez on May 25, 2005 12:18:53 GMT 1
Hmm.. ben bezig in De Deal; John Grisham. Althans, daar was ik in de meivakantie in Londen aan begonnen tussen de Embassy Snooker kijken en uitstapjes maken in Londen door.
Ben op de helft, maar we zijn hier thuis aan het verbouwen en ik lees niet echt lekker met allemaal zagende, borende en timmerdende bouwvakkers om me heen.
|
|
|
Post by Remco on Jun 13, 2005 9:17:21 GMT 1
Op dit moment ben ik bezig in een boek van Paule Constant. Het heet: De dochter van de gouverneur.
Ga lekker niet vertellen waar het over gaat, maar verklap wel dat het een boek is waar de zinnen van duidelijke overdrevenheid en een overvloed aan woorden op papier is voorzien.
Erg leuk om te lezen.
|
|
|
Post by Remco on Jul 9, 2005 5:42:20 GMT 1
Na de De dochter van de gouverneur ben ik gelijk doorgesteveld naar Abarat van Clive Barker. Het gaat over een meisje wat doormiddel van een vuurtoren water oproept en in een andere wereld komt waar tijd een woonplaats is. Vind het niet en fantastisch geschreven boek, maar met een combinatie van verhaal/illustraties is het wel leuk te doen.... daarnaast is het geen zware lektuur.
Maar er staat nog zoveel aan te komen... Ik heb nog 100 jaar eenzaamheid, Het rendiervolk en Iep liggen wat ik nog moet verslinden. Nog niet gesproken over de nieuwste van Robin Hobb, Cristopher Paolini, Diana Gabaldon, en Harry potter die dit jaar uitkomen... (Ik zie de letters nu al vliegen)
|
|
|
Post by Kim on Aug 2, 2005 21:44:45 GMT 1
Deze week heb ik het slotdeel, nummer 7, van de Donkere Toren-serie van Stephen King uitgelezen. Prachtig. Hij heeft dertig jaar gewerkt aan de zeven delen. En een passend slot. Ik heb er vrede mee. Ooowww, ik heb deel 6 en 7 nog ongelezen liggen, maar ik wil eigenlijk eerst de eerste 5 delen nog een keer lezen om weer helemaal in het verhaal te komen. Het duurde zo lang voor deel 6 uitkwam! Wegens tijdgebrek blijf ik het maar uitstellen... toch binnenkort maar eens aan beginnen dan!
|
|